torsdag 22. januar 2009

Service og dømmekraft

Leser på DT.no at en ni-åring ble bedt om å forlate bussen da bussjåføren ikke kunne gi henne vekslepenger for 20-kroningen hun skulle betale med. Jeg blir så til de grader provosert av å se sånt!

Det hjelper ikke at bussjåføren trodde neste buss var like bak. Det er snakk om et barn, det er snakk om 14 usle kroner og det er snakk om at busselskapet har en plikt til å ha nok veksel. At de ikke har 6 kroner i vekslekassa si er Nettbuss sitt problem, ikke den ni år gamle jenta sitt, eller bussjåføren sitt for den saks skyld.

Det er lov å bruke hodet! Jobber du i et serviceyrke, så er det til og med jobben din å bruke hodet. Forhåpentligvis var det bare en kjempetabbe av sjåføren og ikke et signal om at Nettbuss har en så streng personalpolitikk at de ansatte ikke tør tenke selv.

Ingen kommentarer: